I väntan på tur!!

Jag gillar tur.
Och det är bra,
för jag tycker att jag har tur

Jag tror att om man ber om tur,
ja, då får man tur.

Jag har mycket tur.
Men om jag nu inte hade det
så vet jag var den finns.

Känner du att du behöver lite tur?
Tycker du att livet varit lite oturligt på sistone?
Är det inte ens 25-kronorsvinster på trisslotten?
Hamnar mackan med pålägget nedåt
när den störtar mot golvet?

Ja då vet jag var du ska gå!
Följande skylt finns i väntrummet på
kirurgen/bröstmottagningen på Lasarettet i Norrköping:

Var vänlig sitt ned i väntrummet
och invänta din tur.

Det är bra att de har satt upp skylten
för det är ju inte det första stället jag skulle letat på.

Och när jag får tänka efter lite
tycker jag att det är ett ganska bra ställe.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Ahhhhh, du läser den skjulten sååååå. Själv har jag nog inte din översvallande positivism när jag är på sjukan ;-). Men OM du nu har läst skylten på rätt sätt – varför säljer de då inte trisslotter i luckan???

2008-09-27 @ 20:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0