Jobbet ;-)

Här kommer en hyllning till mitt jobb!!

Oh vilken tur jag har!
Tänk att jag fick en vikarie som passade så bra.
Jag tycker att vi har ett underbart samarbete.
Det som är viktigt för mig, det genomför hon.
I allt annat har hon fria händer.

Vi har liknande inställning till det som är grundläggande.
Vi har olika idéer om mycket annat.
Kan det bli mer perfekt?

Och varje gång jag kommer till jobbet
så träffar jag min favoritfröken, Christina.
Hon ser alltid så glad ut när hon ser mig,
och det gör mig så glad.
Jag saknar henne såååååå mycket.
Och så länge hon säger att hon saknar mig
så känns det varmt och gott i hjärtat.

Sedan har jag ett par pärlor till som gör mig glad.
Jag blir glad att de orkar stanna upp och fråga hur jag mår.
Det tråkiga med allt canceri är att vi alltid kollar hur jag mår,
sedan hinner vi knappt kolla hur andra har det.

Och så är det ju barna.
De har börjat vänja sig vid att jag
plötsligt dyker upp i klassrummet.
Tyvärr är det för tungt för mig
att ta mig upp till skolstarten på morgonen
så de har alltid kommit igång och jobbar
med något när jag väl kliver in.
Men det gör inget.
De gör ingen stor affär av att jag kommer
och jag försöker att smälta in så gott jag kan.

Det är intensivt så ett par timmar är vad jag klarar.
Sedan bär det av hem
och jag stupar lycklig och trött ned i soffan.

Jag längtar tills jag orkar det på heltid!!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0