Lite mycket

Hmmmm man vill ju så mycket!!

Har ju min braiga vecka nu.
Mår som bäst i gifteri-cykeln.
Det är lite svårt att minnas att man inte är helt kurant.
Jag har nog pysslat med lite för mycket, tror jag.

Förutom att jag skulle kunna sova till i februari
så märker jag att jag är lite sliten på andra sätt.
Nja egentligen bara ett sätt;
gröten i hjärnan exploderar och tar upp all plats!
Mitt minne har flytt och lever i exil i Bortre Mongoliet.
Ja, så känns det.

Exempel;
Glömmer koden till betalkortet.
När jag då ska kolla den
(eftersom jag förnuftigt lagt in den på mobilen)
har jag glömt koden till det.
Fem minuter senare gick jag ifrån min plånbok
på bussterminalen.

Mina vanliga felsägningar blir fler
och jobbigare för Sol att avkoda.
Att hälla tvättmedel i diskmaskinen
betyder exempelvis att hänga tvätt.
(Ja, det hade ju med tvätt att göra...)


Jag måste muttra konstant vart jag är på väg
för att inte komma fel.
Imorse skulle jag till sjukhuset för att lämna prover.
Hemifrån och dit är till 80% samma väg som till jobbet.
Mitt liv blev ju inte lättare av att jag efter provtagningen skulle till jobbet.
Entonigt mutter på väg till sjukan = "Lämna prover,lämna prover, lämna prover".
Entonigt mutter på väg från sjukan = " Till jobbet, till jobbet, till jobbet".

Nu ska jag sitta still och se Lasse Kronér

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Det är tur (!) att du drillat oss med ett av dina odödliga citat: "Lyssna inte på vad jag säger, förstå vad jag menar" – för just nu försöker vi förstå allt vad vi kan.

2008-09-27 @ 20:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0