Huvudsaken

Ingla på räkmackan här.

Av cellgifter tappar man ju håret.
Det vet vi ju.
Ja, en del slipper ju undan
men det vanligste är att lockarna faller.

Så även för mig.
Redan innan cellgiftsbehandling nummer två
föll så mycket hår att min snusis åkte på.

Men allt försvann inte.
Jag har en synnerligen intressant frisyr
som jag inte bryr mig om alls.

Förberedde mig på att allt skulle ryka nu med Taxotere.
Tänkte att jag hade tur att jag fått behålla ett litet rufs så här länge.

Och nu tror jag att jag har upptäckt nya hårstrån!!
Jag fattar ingenting.

Och som den lyckost jag är har jag ögonbryn och ögonfransar i behåll.
Ögonbrynen har dock blivit väldigt ljusa.
Sen törs jag väl inte säga att jag tycker
att ögonfransarna blivit kortare.
Inte färre utan kortare.
Hur stolligt som helst.

Ja nog är cellgiftsbehandling individuellt alltid!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Elsie

Tack Ingela för att jag får ta del av din blogg.

Jag har tyvärr missat din fantastiska röda frisyr,

verkar sevärd. Hoppas du har den på till jobbet fler gånger. Ser fram mot det.

Kram från Elsie

2008-09-25 @ 21:25:14
URL: http://ingla.blogg.se/
Postat av: Lars

Hej mitt foster!

Underbart att få ta del av ditt liv på detta sätt.

Jag bara måste få en bild av dig i den røda peruken!

Låter ju helfestligt!

Som vanligt när jag läser något av det du har skrivit så njuter jag. Finns ingen som kan skriva som dig Ingela! Tack!

Puss och kram från Oslo!

2008-09-26 @ 13:55:50
URL: http://ingla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0