Taxoterepigg

Pigg!

Det betyder något annat för mig idag än vad det gjorde förut.

Eller, det är inte riktigt sant.
Det betyder nog faktiskt samma sak men i mycket kortare stunder!!

Att städa hela hemmet en torsdag är idag en omöjlighet.
Förut kändes det som en omöjlighet ;-)
Jag har faktiskt inte ens ork att fylla diskmaskinen i ett svep.
Jag måste stanna upp och vila ett par gånger innan det är klart.

Och jag förstår att det är svulsten av prestationsångest i mig som nu har en kurs.
Så jag gör vad jag kan för att tycka att det är ok.
Ja, att exempelvis inte få hjärnsläpp bara för att en maskin tvätt
behöver minst en vila i mitten innan den är upphängd.

Jag skulle kunna ge ganska många exempel men summeringen är:
Inget blir klart direkt.
Allt tar tid.

Och jag kan inte vila sedan.
Det är nu som gäller.
Icke förhandlingsbart.

Gissa om jag blir frustrerad??
Det blir jag.
Fast mindre för varje dag som går.

Jag lär mig.
Hoppas att jag minns sedan i det friska livet också.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Annelie

Glömmer man det man lärt sig blir man påmind igen.

Jag lär mig ännu en gång att gå långsamt i korridorer och trappor.

Trodde att jag kunde det nu men oj vad jag bedrog mig.

Men det går trots allt lättare för varje gång.



Kram

Annelie

2008-09-22 @ 19:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0