Sjuk doktor

Nej, det här går jag inte med på!!!!
Min doktor har blivit sjukskriven.
Alltså inte någon flyktig cancerdoktor eller kirurg eller så.
Min RIKTIGA doktor.

Alltså, förutom vid ett synnerligen tråkigt undantag,
har jag bara stött på mycket kompetent och bra folk i min cancercirkus.
Men utanför detta har jag världens bästa doktor.
Bäst.
Till och med en ordbajsare som jag blir fattig på ord när hon ska beskrivas.
Och nu är hon sjukskriven.

Givetvis finns det en liten gnutta medkännande empatisk Ingela
som oroas och hoppas att det inte är något allvarligt.
Men egotrippade Ingela fasar att min underbara doktor är sjukskriven
för att hon galopperat rakt in i tegelstensväggen
och att det kan dröja eoner av tid innan hon finns där för mig igen.

Huvva.
Detta ger mig mer oro än vad jag kände inför
att ta cellgifter första gången eller tappa hår eller...
Ja, jag vet inte.
Kan bara tala om att när man väl fått en underbar doktor
så förstår man hur värdefullt det är.

En doktor som ser hela människan,
som inte är rädd att lära sig nya saker,
är fri från fördomar och tror att varje människa
är expert på sin egen kropp.
En sådan doktor har jag.
Men nu är hon sjuk.

Ohhh vad jag hoppas att hon blir frisk snart.
Och ja,jag vill se henne frisk för hennes skull.
Men ohhhhhhh vad jag vill se henne frisk för min skull.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0