Vanlighet

Om man bortser från en sanslös trötthet
som bara kan botas av vilostunder
så har jag idag en vanlig dag. Jippi.
Det känns i alla fall som en vanlig dag
och det är ju det viktigaste.

Jag har ingenting som gör jätteont,
jag har inget enskilt som som hindrar mig att fungera,
mediciner, kroppsliga skavanker och peruker/snusisar är ju vardag,
så allt är alltså liksom vanligt.
Underbart!!

I går hade jag besök, först av mina föräldrar.
Jag fick hjälp med glödlampor i taket och råttfällor i boden.

Sedan kom några vänner som jag fick bjuda på mat.
Jag som inte ens orkat koka lite makaroner
utan att ladda som inför ett maraton.

En sådan heldag resulterar såklart i
att jag idag är trött som en urvriden trasa.
Och om man bortser från alla gånger jag vaknade
under natten så sov jag till halv tio!!!

Och tack vare min sovmorgon känner jag inspiration
att ta itu med allt skräp i boden.
Ja, jag fattar ju att jag inte kan rensa bland mina gamla grejer
med samma intensitet och hastighet som jag skulle kunnat förut.
Men med en paus då och då så kan jag väl kunna
börja en utresning i alla fall.

Jag har ganska mycket på min att-göra-lista.
Den har byggts på rejält under lång tid.
Och idag känns det som en vanlig dag.
En vanlig söndag i september.
Och på en vanlig dag i september rensar jag lite i boden,
snyggar till i blomkrukorna utomhus
(borde gjorts för länge sedan)
och kanske klämmer jag till med en söndagsmiddag!!

En underbart vanlig dag!!!

Jag önskar dig detsamma!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Just det. En alldeles underbart vanlig söndag i september önskar jag dej!

2008-09-21 @ 12:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0