Varför blogg?!!

Det är som så att jag för drygt en vecka sedan fick min femte cellgiftsbehandling. Mina första fyra behandlingar heter/kallas EC om jag fattat saken rätt. Det jag fick nu heter Taxotere. Jag opererades för bröstcancer den sjunde april 2008. De fick ut allt. Jag genomgår min cellgiftsbehandling i förebyggande syfte. Eller, ja förebyggande kan man väl inte säga. Det är ju efter en cancer. Men det är för att det inte ska komma tillbaka.......
I alla fall....
Mina första fyra omgångar av gifteri har givetvis gett biverkningar. Jag har mått mycket illa. Min frisyr är inte den snyggaste. Jag har slitit ut ordet "trött"
Men jag förstod att Taxotere inte skulle vara att leka med. Så ett par dagar efter gifteri nummer fem sökte jag lite på nätet. Jag kollade Fass (fass.se) och insåg att det kryllade av biverkningar. Den ena ljuvligare än den andra. Men jag sökte efter någon som kunde berätta hur det var och hur de tacklat prövningarna. Jag hittade ett par bloggar men väldigt få svar. Jag inser att min blogg heller inte kommer att ge svar. Men medan jag berättar för mina nära och kära hur det är, ja då kanske någon som själv går med Taxotere i blodomloppet råkar trilla in och kanske, kanske får den veta något den inte visste.

Hmmm det verkar inte så jättesvårt det här.......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0