Taxotere omgång 1

Här beskriver jag min första Taxotereomgång

Jag fick min första Taxotere en måndag eftermiddag.
Jag mådde aningens illa av Betapreden (kortison) söndag, måndag, men bestämde att tänka bort det. För säga vad man vill om Taxoteret men jag skulle ju (kanske) slippa må illa.
Tisdag eftermiddag kände jag att svampen i munnen kom. Jag började skölja med Mycostatin.
Ont i armarna.
Onsdag, Ont i kroppen, mest benen. Mycket. Får ingen vila. Allt smakar blä.
Torsdag, Ont i kroppen, benen. Mycket. Får ingen vila. Gnäller mycket. Allt smakar blä. TRÖTT
Fredag, Lite mindre ont i kroppen!!!!!!!!!!!! Sov en timme på dagen!!!!!! Konstig i magen, ont Får Fluconazol för svampen i munnen som inte ger sig. Allt smakar blä. TRÖTT
Lördag, Den vidriga smärtan klingar sakta av. Konstig i magen, ont. Börjar få ont i munnen. Allt smakar blä. TRÖTT
Söndag, Smärtan i kroppen ok. Förutom att skuldrorna fortfarande smärtar. Konstig i magen, ont. Trött

Måndag;Svamp i munnen fortfarande. Bara en allmän smärta. Tog mig per moppe till Kuratorn. Insåg att jag var så trött att jag grinade då en söt gumma trängde sig före mig i kön. Konstig i magen, ont, uppblåst
Tisdag;Piggast hittills. Bara en allmän smärta. Konstig i magen, ont, tar Imodium - bättre. Inser att jag missat berätta om den konstanta värken och stelheten i nacken.
Onsdag; Pigg (allt är relativt). Kan inte klaga på någonting.
Torsdag;Mår ok.
Fredag;Mår ok. Näsblod. Sår i munnen.
Lördag;Mår ok.
Söndag;Mår ok. Ont i ryggen (njurarna?)

Måndag; Mår ok. Ont i ryggen
Tisdag; Mår ok. Ont i ryggen. Näsblod
Onsdag;Mår ok.
Torsdag;Mår ok. Ont i ryggen
Fredag;Mår ok.Trött!! Rejält svullna fötter. (Har gått upp i vikt under hela gifteriomgången(EC1-4) och då även samlat lite vatten i fötter och händer, men nu är det mycket!!)
Lördag; Mår ok. Rejält svullna fötter. Trött
Söndag; Mår ok. Rejält svullna fötter trots mycken vila. Börjar med Betapred inför omgång 2. OBS det är brustabletter!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0