Å en till...

... dag gick, på veckan alltså.

Hmm jag är en lögnare
Jupp en riktig lurendrejare minsann.

Jag säger hela tiden att jag litar på att
Farmor, Gud och Universum
fixar och styr till det bästa.
Och det gör de ju.

Problemet är att jag inte alltid litar på det!!!
Nej det ska oroas och grunnas och gruvas.....
Varför??
Det löser sig ju alltid!
Alltid!

Kanske inte alltid som jag trodde, planerade
eller ens kunde gissa,
men det löser sig.

Och varje gång jag har oroat mig
grunnat och gruvat mig,
och det sedan går alldeles utmärkt,
ja då säger jag igen:
Att jag aldrig litar på Farmor, Gud och Universum...
Det löser sig ju alltid.

Så egentligen kanske frågan pinsamt nog är:
Hur dum får man bli??
Och dum gillar jag inte att vara.


Nu är det i alla fall mitten på veckan

Och det känns minsann.

I morgon kommer BJ.
Det blir skojsigt så det dånar.
Redan planerat snitslad bana....

Vi börjar i den lilla presentshoppen
i Strykjärnet.
(Där har de nämligen lite saker från Octopus i London.)
Sedan förbi Solenas jobb,
så Pilleplock-butiken,
svänger upp mot chokladpralinerna
swischar sedan in i badattiralj-butiken
för att sedan tugga i oss biskvisnittar på kontoret.
Förlåt Lindahls....

Hmm
måste nog få in Gahms väskor där oxå.

Ja in till stadskärnan behöver vi ju inte gå.
På grund av ensidigt tänkande
där alla stora kedjor finns i city i alla städer
så blir det ju ointressant.
De butikerna kan hon ju lika gärna traska i
hemma i Umeå.

Frågan är vilken mat det blir..
Thai eller kanske thai eller.....

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Monica

Farmor, Gud och Universum ....

Helt otroligt att vi har samma!

Min ordning är dock annorlunda:

Universum, Farmor ....gud för mig är de båda sammantaget.

God isn't the one thing,

God is everything!

2009-04-23 @ 07:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0