Bakelser

Imorgon är det ett år sedan jag opererade ut cancern.
För många borde nog det vara ett viktigt datum.
Och det är klart att det är
-viktigt alltså.
Det var ju en viktig händelse!!

Men nej,
för mig är 3 feb större
Då jag hittade knölen.
Jag vet inte varför
och jag kan inte förklara
Men så är det....

Det betyder ju inte att i morgon behöver gå helt obemärkt förbi.
Absolut inte!!
Jag gillar alla anledningar till firande
och jag är alldeles övertygad om
att Totte kommer att bjuda mig på en bakelse
när vi ses på Lindahls imorgon.

Och när jag tittar tillbaka
så minns jag även 'kvällen innan',
alltså ett år sedan ikväll.
Jag hade en diskussion med
Farmor, Gud och Universum den kvällen.

Om man tittade tillbaka till 8/11 - 91
så såg man ju att jag kanske reagerade
lite väl mycket på att bli sövd.
Så att det till och med behövdes lite
hårdhänta metoder för att väcka mig....

Mmmm, så jag minns att vi talade om det,
farmor och jag,
att jag verkligen skulle uppskatta att vakna igen
även efter canceroperationen.
Och det gjorde jag ju.

Och det borde jag ju oxå fira
men kanske inte nödvändigtvis med en bakelse.
Fast syrran kommer till mig idag
och hon ääääälskar bakelser.
Hmm, jag få väl helt enkelt offra mig.......

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0