Hantera känslor

Jag brukar sällan ha problem med ledsenhet eller ilska.
Om jag exempelvis blir arg eller ledsen på jobbet så kan jag hantera det
och om jag verkligen måste skrika eller gråta
så kan jag packa ihop det tills jag kommer hem.
Väl hemma kan jag få utlopp
och både skrika och gråta.

Det är värre med "tycka om".
Just hemkommen från ett
i och för sig fullständigt fruktansvärt möte.
Jag har verkligen inte sett fram emot det
men nu är det i alla fall över...

Men mitt i allt detta,
blir jag alltså helt överöst med
kärlek, värme, uppskattning och genuin tilltro.
Överöst!!

Ja, då kan i alla fall inte jag
packa ihop tårarna och vänta tills jag kommer hem.
Nej, snabb som en iller fick jag plocka ihop mina pinaler
trycka på mig lurarna
och ge mig av hemåt.

Som tur var hade jag lite papper i fickan
att torka tårar med.
Å andra sidan,
jag gick i takt med musiken
så inte många hann se mina våta kinder.

Det är svårt att spela vuxen fröken
när man blir varm ända in i själen.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Monica

Får man vara med och ösa??

Allt gott till dig min vän!

2009-04-17 @ 13:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0