Kommunikation

Alltså....
Det grävs för bredband här i mina kvarter.
Vi fick en allmän information om att det skulle ske
och även ett tafatt försök att förklara hur.

Av det kunde vi förstå att det skulle grävas lite härs och tvärs på gården
och att hos vissa skulle det grävas in på tomten.
De som berördes skulle såklart få info...

Men jag vet inte hur det blev med det
för en förmiddag före påsk
höll jag på att trilla ned i jordens inre när jag öppnade ytterdörren.
Tomtens framsida var nämligen uppgrävd
ända in till huset.

Synd att jag inte visste det innan,
då hade jag plockat bort saker som uppenbarligen
stod i vägen för grävarna.....

När sedan de breda banden var ilagda
och jättekratern var igenskyfflad,
ja, då var det väl inte helt återställt.
Nej, det kan jag faktiskt inte säga
inte ens med bästa vilja i världen.

Gången var plötsligt lite...
ja som vågig
Och så var det lite gropar här o där.
Mmm och en liten minikrater.
Och de 9 cementplattor
som legat i en kvadrat mitt i gruset,
ja det hade blivit en rektangel av 6 plattor
med tre då liggandes bredvid, alldeles överblivna.

För att slippa släpa gräsklipparen
genom mitt hem nu och då
(jag bor ju i radhus)
så har min snälla svåger belagt hela framsidan
med plattor och singel.
Mycket snyggt och jag slipper klippa.

Men uppenbarligen var vår lilla utsvävning
med en kvadrat för blomurnor
alldels för knivigt att återställa...
Och busken ur häcken som de var tvungna att lyfta bort
för att sedan sätta tillbaka (fel)
tvärdog ju.

Givetvis skulle jag ringa och skälla om detta.
Jag lider ju sällan i tysthet!!
Jag bara inte orkade det nu
utan sköt upp det.

Men idag blev det av!!
Och jag gjorde det skrattandes ska ni veta.

För när jag kom ut i dag på förmiddagen
så har någon stackars sate varit där,
släpat dit jord, krattat och fixat,
för att sedan avsluta
MED ATT SÅ GRÄS!!!

För tänk om man istället hade gjort något så fjolligt som kommunicerat.
Huva,
då hade det ju kunnat bli rätt redan från början.
Men nu tog vi kommunicerandet lite sent
så då får de komma och plocka bort gräsfröna......

(Föresten, sa jag att jag har trådlöst bredband redan....?)

kram
ingla


En bättre fotograf hade kanske kunnat visa
de små fröna tydligare men visst är det fint?
Trist att de nu får ta bort allt... ;-)

Kommentarer
Postat av: Monica

Kan du inte lägga ut en bild på huset, pinsamt men jag vet inte ens hur det ser ut!

2009-04-30 @ 12:10:01
Postat av: Maria

Aha, då förstår jag dit illvrål på telefonen.



Hm, klappträn finns det gott om precis som du säger. Och kommunikation? Ja, det är svårt det! Man kan ju behöva möta någon öga mot öga!!!

2009-05-01 @ 17:14:49
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0