Lat-dag

Usch
ibland undrar jag om jag kanske faktiskt blivit vuxen......

Haft en riktigt lat dag där jag inte behövde/skulle göra någonting.
Har fått lite skäll att jag kanske haft en lite väl aktiv vecka
för min sjukskrivningsgrad och ork.
Försökte därför göra bot med att göra ingenting.

Jag lyckades ganska bra,
ja fram till eftermiddagen sådär....
Då fick jag tokrycket och tvättade ett par tvättar,
swischade runt med dammsugaren
och vattnade lite orkidéer.

Jag hann faktiskt till och med börja bläddra i recepten
innan tröttheten övermannade mig igen.
(Det blev inte ens cocostoppar)

För några år sedan skulle jag utan problem
kunnat genomföra en lat dag utan något som helst nyttigt ryck alls.
Kan det ha med åldern att göra?

Det är en ganska viktig fråga.
En fråga värd att grunna på ordentligt.
Det ska jag nog göra i morgon
- hela dagen
Och jag ska verkligen försöka att göra det
utan några nyttiga tokryck!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0