Lugna (london)gatan

En streckad dag i kalendern!!
En BV-dag!!
Bara Vara- dag.

Det betyder
betala räkningar,
ta in sommarkläder,
byta två trasiga glödlampor
- nej tre,
laga massor med mat...

Min "Jag vill göra-lista"
är ganska lång
(observera: att göra-listan är omdöpt
- jag är mycket lättmanipulerad)
men jag har inga tider att passa.
Ljuvligt för min snurriga själ.

Dock har detta underbara vårväder
fått mig att längta så innerligt till London.
Jag brukar vara där i december eller i februari
men sist när vi var iväg, Sol och jag,
då var det ju vår.

Och nu när hopprepsvädret är här
ja, då längtar jag något förskräckligt.
Ibland undrar jag om jag faktiskt inte ska åka helt själv
när jag nu kommer iväg.
Finns ju både plus och minus med det.

Det finns flera goda vänner
jag skulle kunna ha roligt med.
Sol är ju givetvis den mest suveräna reskamrat
man kan ha - alla kategorier.
Men jag skulle kanske behöva vara själv.

Nåja, plånboken påpekar
att jag har gott om tid att planera.
;-)

Nu ska jag
kolla in listan av vad jag vill göra
och se vad jag vill göra.

Senare kanske jag vill
skriva mer på bloggen?....

kram
ingla




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0