Slutspurten....

....på skitveckan
Ja, som trots min inställning inte blev så skitig.
Och det är ju bra.

Kunde dock inte komma till ro igårkväll.
Eller jag kunde det,
tjena, jag kunde ha somnat ståendes
bitandes i en spik....
Mentalt asså.

Men så var det ju det där med ontet,
hade för ont för att kunna sova.
Så trots gäst i huset
och uppbokad fredag
så traskade jag runt till nästan tre
innan jag ens la mig.

Ja, så slog jag ju upp mina blå
klockan 04.59.
En ganska tråkig tid att vakna på kan jag meddela,
allra helst om man faktiskt inte behöver.

Och även fast ryktet i släkten säger
att jag är så envis
så jag kan flytta en grå sten
med bara viljan,
så gav jag till slut upp
och klev ur sängen.

Har satt på en tvätt (lakan)
så kan Sol hjälpa mig hänga den
innan hon traskar iväg till skolan.
Sedan tog alla tysta idéer slut.

Så nu skriver jag en snutt
sedan går jag helt enkelt ut på
en liten promenix.
Fast bara en kortis,
ingen lång (blink blink)

Ha en bra fredag!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0