Strecka dagar

Bläddrade lite i kalendern igår
och insåg att det blivit lite för mycket.
Jo, till och med en sak per dag är alltså för mycket.
Jag måste styra till det med tomma dagar
både här och där.

Ja, det duger inte ens om de uppbokade sakerna är roliga
det blir för mycket ändå.
Allra helst om de blandas upp med jobb
och andra måsten...
Men det ska väl inte vara någon match för
organistionsmonstret Ingela.

Såg då att jag hade två tomma dagar på raken,
onsdag och torsdag.
Men knappt hade jag tänkt färdigt tanken
förrän Onkologen ringde
och bokade in en läkartid på torsdagen.
(I Linköping alltså.)

Men nu har jag i alla fall
streckat för heldagar här och där.
Det enda jag behöver göra nu
är att följa mina egna beslut.
Hmm, det är ju inte alltid det lättaste!!!

Förutom mina kalenderinsikter
så hade jag en ljuvlig dag igår!
Jag lunchade med Kajsa (Campus)
och det var så klart trevligt.
Det ingick lite jobbsnack
och det var minst lika trevligt.

Kajsa gör ett superjobb där hon sitter
och jag vet att hon är mycket, mycket uppskattad.
Men jag undrar allt ibland........
Det är synd att Sveriges skolbarn
inte har tillgång till henne!!
Vilken tur att min egen unge i alla fall fick några terminer med henne.

Senare träffade jag Totte
och det var helt enkelt obeskrivligt härligt.
Så då ska jag väl inte ens försöka att beskriva det.
;-)

Men jag imponeras av
att det finns människor som liksom
kan vara "hemma" för andra människor.
Och jag förstår även att vara tacksam
att jag har just sådana människor i mitt liv.

Idag har jag en (lite hastigt)
"streckad" dag för mig själv.
Jag ska se till att göra det mesta av den
- alltså så lite som möjligt
(Förutom sådant som gör mig glad
och ger energi)

Så vad jag säger är egentligen
att jag hoppas ha så lite som möjligt
att rapportera nästa gång...

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Ett bra tips är att inte bara strecka dina dagar – utan döpa dem till något som låter väldigt viktigt, så att du lurar dig själv att du är lika väldigt upptagen. Och så har du ett bra svar när någon vill boka in något med dig:

– Tyvärr, jag har BGI-dag (Bara Göra Inget-dag)

2009-04-08 @ 13:12:26
Postat av: Monica

Tack för alla fina kommentarer du postar på min blogg.

Jag har BGI-dag varje dag nu känns det som.

Men innan det var min kalender precis som din och jag fick smått panik när jag bläddrade i den.

Det märkligaste är nog att man får dåligt samvete om man säger att man är upptagen fast man inte är det. Att vara upptagen med bara sig själv är liksom inte legitimt. Så jag håller med BJ här ovan, BGI dagar är inte så dumt!

Kram min "gamla" kära vän!

Tack för att du finns i etern!

2009-04-09 @ 08:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0