En gång för alla...

Jag kan ibland tycka
att om man fixat till något problem
så ska det liksom inte uppstå igen.

Visst kan det vara knivigt
för det är ju omöjligt att diska en gång för alla,
eller putsa fönstren en gång för alla.

Men det hade ju inte gjort något
om vi lyckats ordna nattsmärtorna
en gång för alla.
Jag kan tyvärr rapportera att så inte är fallet.

Jag kan även rapportera att det finns
faktiskt fåglar ute i naturen som tycker
att halv fyra på morgonen
är en mysig tid.
Ja, varför skulle de annars sjunga?

Hade jag lyssnat mer uppmärksamt på min fars
natur-undervisning i min ungdom,
ja, då skulle jag kunnat säga vilken slags fågel
som gillar tidig morgonstund.
Men nu gjorde jag inte det
så därför kan jag inte det....

Men det kvittar,
jag hade inte kunnat sova även om de varit tysta
Skit oxå!!

En styck Onkolog ringde igår
och vi försökte lösa sovandet.
Men jag tycker att lösningarna innehåller
en förskräckligt massa piller.
Kan ju snart sluta äta mat ju.

Idag kanske jag ska fika med Nicke Lilltroll.
Han passerar staden i sin flytt till Göteborg.
Vi får väl se hur han ligger i tid
när den lilla lastbilen passerar Norrk.

Annars så är det lite Campusjobb
som prioriteras denna dag.
Och ett allvarligt grunn
om man kan ringa Ica och "beställa" några banankartonger.
Skulle kunna tänka mig att plocka ihop lite
klasslärarsaker från klassrummet nu i helgen.

För om jag kan lita på min chef
så har jag en klass året efter
och om jag inte vaktat mina saker
lär de ha skingrats för vinden...'

Hmm
skingrats för vinden
det gjorde däremot lönen illa kvickt.
Det är ingen god affär att vara sjukskriven länge.
Håll dig ifrån det!!
Givetvis av fler anledningar än ekonomiska
(Men tro mig, de är skäl nog!!)

kram
ingla

Djur utanför mitt fönster som inte sjunger klockan fyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0