Vårdag

Idag är det ingen ordning på allting!!
Inget blev som tänkt
men det behöver ju inte vara fel.
Nej, snarare kan det ju vara bra...

Solen står som spön i backen
men på nyheterna får vi veta att
ozonskiktet är sanslöst tunt just nu
och UV-strålningen hög.

Om man då slår ihop det med våra vinterbleka kroppar
så blir det ett triangeldrama i klass med Bermuda.

Ja aldrig får man vara glad
och är man glad så regnar det...
;-)

Skämt åsido;
slevade i mig vårens första Ben & Jerry
medan jag zickzackade mig mellan alla
lönehelgshysteriska stadsflanörer.

Känns som en helt ok start faktiskt,
fast nu blev det som mer påtagligt
att altanmöblerna borde befrias
från vinterns väderskydd.

"Köp inget med handtag på
- det blir bara jobb"
gammalt värmländskt ordspråk

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Efter en löjligt kort visit vill jag bara säga:

T A C K!



För den totala gästfriheten, alldeles för långa shoppingrundan (för bådas fötter!), biskvisnittarna, filmtajm i soffan OCH julklapparna. Och för att du är min vän!



Kram!

2009-04-27 @ 13:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0