Hemma igen

Igår kom jag hem igen - till Nora.
Det känns skönt
och faktiskt inte ett dugg förvirrande.

Det sliter lite på oss
att flytteriet tar sådan tid.
Samtidigt inser vi att våra utomordentligt bra lösningar
kommer lite pö om pö.
Ja, så då är det väl bra att det tar tid.

Men jag längtar till den dag
då var sak har sin plats.
Nja, det har ju allt nu oxå,
men jag menar
då platserna inte innefattar kassar och/eller banankartonger.

Idag har jag försökt trolla fram ett linneskåp
och garberober till Mig och Nenne.
Skåpen finns redan,
men vad ska vara vad
och räcker utrymmet?
Nej, det gjorde de inte

Men än har jag ju några semesterdagar kvar
så jag behöver inte stressa.

kram
ingla

It´s a beautiful Day - Don´t let it get away

Kommentarer
Postat av: ia

Om dy lyckas få utrymmet att räcka till kan du väl vara bussig och tala om för mig hur du gjorde - för jag har ALDRIG lyckats ;)

2009-08-06 @ 23:48:43
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0