Hoppas Kerstin mår bra!!

Dagen då jag opererade bort min cancer ur kroppen (080407)
fick jag först göra en sväng till Linköping på morgonen.
På den nucleärmedusinska avdelningen fick jag nämligen först
en liten spruta (tre små stick) med strålat tjafs i.
Detta för att man skulle kunna hitta portvakten (1a lymfkörteln i armhålan).

I alla fall;
Kvinnan som gav mig dessa tre stick (vilka inte ens kändes)
berättade att hon själv hade tagit prover på en knöl i bröstet.
Jag sa att jag höll tummarna och sedan åkte jag till min operation.

Idag var jag tillbaka på just nukleärmedusinska avdelningen,
jag ska röntga skelettet och då måste man stråla som ett fyrljus igen.
Jag frågade efter sköterskan,
givetvis mindes jag ju inget namn men jag hade ju datum för min operation att gå efter.
Jo, kvinnan som besprutade mig idag trodde nog att det var Kerstin.
Det stämde i tid.

Men tyvärr, det hade blivit operation och vad jag gissade någon slags behandling.
Dock förstod jag det som om hon var tillbaka eller i alla fall på väg tillbaka.
Kerstin har nämligen semester nu.

Jag hälsade till henne, inte för att hon minns mig,
men kanske har hon en dålig dag någon gång,
då vill jag att hon ska veta, att jag faktiskt tänkt på henne.
För det har jag. Tänkt på henne alltså.

Hon är en av dem som gör vården mänsklig.
En av dem som vågar bjuda på sig själva i denna stora behandlingsapparat.
Hoppas att hon mår bra.

När du läser detta, kan inte du oxå säga;
Hoppas Kerstin mår bra!
Då kan ju inte farmor, Gud och Universum undgå min önskan.

Tack för din medverkan!! ;-)

Kram
ingla


Take this mouth
So quick to critisize
Take this mouth
Give it a kiss

Kommentarer
Postat av: ia

Hoppas Kerstin mår bra :)

& en kram till dig, Ingla

/ia

2009-08-25 @ 18:30:22
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0