Jämförelser

Det är inte så att jag jämför Nora/Örebro
med Norrköping
och liksom har ett poängsystem för att se
om det är "värt" det.
För det är det ju.

Jag jämför liksom bara
eller knappt det faktiskt.
Jag råkar bara iaktta min nya omgivning
och relatera den till den värld
som är känd för mig.
Och apselut inga poäng.

Örebro Stadsbibliotek 10p
Norrks dito 110p
Örebros stad med många mysiga affärer 50p
Norrks dito 45p

Örebros lokalbussar 15p
Norrks dito 40p
Norrks spårvagnar 500p
Örebros dito - letar fortfarande

Örebros gamla vackra hus 150p
Norrks dito 150p
Noras dito 500p

Min förmåga till bilkörning i Örebro 175p (ökar dagligen)
Dito i Norrk 500p
I Nora ehhhhh kanske 150p (allt e så smått)

Utbud på Ica Maxi Örebro 200p
Dito Norrk 400p
Samma ställes priser:
Örebro dyr
Norrk mindre dyr

Andetappande vy när man nalkas "hemma":
Nora 5000p
Norrk nja, vart skulle det vara tro???

Men som sagt,
jag räknar apselut inga poäng.
Jag bara tittar mig omkring.....

Nu ska jag ut i Örebro och hitta ett ställe där man kan lösa in ett utbetalningskort
Har letat länge -500p
Vet vart jag går i Norrk 500p

kram
ingla

It´s a beautiful day - Don´t let it get away

Kommentarer
Postat av: ia

Ibland är du bara för kul!ler Inga poäng här inte, nänä!

2009-09-02 @ 11:55:01
URL: http://www.karang.net
Postat av: Monica

Snälla snälla, låt mig få sno den här till min sida också, Fast Indien - Sverige. FÅR JAG????

2009-09-02 @ 16:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0