Snurra min jord

Eller,
jag menar det inte som en uppmaning,
snarare ett konstaterande.

Jag sitter här i Norrköping.
Hemma.
Och längtar hem.

Jupp,
man kan ju bli stollig för mindre....

Det är bedårande ljuvligt att vara hemma hos Sol.
Det läker och ger energi.
Fränt.

Det är så tydligt att hon är en ung vuxen.
Hon är synnerligen kompetent
och klok som en hel bok.
Skitfränt.

Jag märker även att hon är äldre,
när jag inte är i närheten.
Men det är väl inget konstigt,
vi är alla våra mammors barn.

Tycker dock att bevisen hopas
att det vi gör,
är det rätta.
Allt händer,
precis när det ska.

Så snurra på du jord.
Sol och jag står stadigt!!

kram
ingla

It´s A Beautiful Day - Don´t Let It Get Away

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0