Söndag

Vaknar, ganska sent efter en ond natt,
till en söndag.
Jag önskar mig en vanlig söndag idag.

En vanlig söndag kan vara
en ganska lat dag
där man ändå liksom gör lite nytta.
När jag jobbade heltid
(på den gamla goda friska tiden)
då var söndagen dagen då jag kombinerade
slutspurt av vila och återhämtning
med förberedelse inför veckan - arbetsveckan.

Jag "gick runt i tofflor"
vilket betyder att....
ja jag borstade tänderna,
men var helt okammad, skruttade runt i hemmakläder
och hade inga planer på dusch.

Men i tofflorna kunde jag fixa en så där fem, sex tvättar,
i och ur diskmaskinen
och till slut en riktigt god middag,
utan att jag liksom tycke att jag varit tvungen
"att komma igång".

Nu är ju söndagen på ett sätt inte lika värdefull längre,
eller har inte samma betydelse menar jag.
Min arbetsvecka startar ju inte på måndag morgon
(snarare tisdag lunch).
Men samtidigt så är allt flyttande
och sedan detta resande
orsak till en "grundoro"
som gör att "gå i tofflor" och göra vettiga saker i smyg,
blir svårt.

Vi har så mycket vi vill och behöver göra,
som inte alls är vardag och rutin.
Jag har en ängel i Norrköping
som har allt annat än rutin
nu inför Universitetsstarten.
Jag är mer än "vanligt" utslut
efter arbetet eftersom det är nystart efter sommaren.
Och att jag gissar 50% är precis min gräns.
Preeeciiiis min gräns faktiskt.

Hmm, den som har en klok lösning på ekvationen
är mer än välkommen att höra av sig.
Mer än välkommen;
lösningarna är mycket eftertraktade.

kram
ingla

It´s a beautiful day - Don´t let it get away

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0