Tålmodig farmor

Först var hon tvungen och höra på mig
när jag tjatade och tjatade
om hur trött jag var.

Sen var hon där när jag grät,
tårarna rann
och snorig blev jag.

Hon lyssnade tappert på mina
snurriga idéer om lösningar
på min situation

Sedan grät jag igen
och det stod hon ut med.

Så var jag upptagen ett par timmar
med jobb och stress,
men jag kom tillbaka.....

Då skällde jag,
satan vad jag skällde.
Jag frågade hur i hundan
hon kunde lämna mig.

Hon älskade mig
och jag behöver henne,
hur kunde hon då lämna mig????

Sedan snöt jag mig,
samlade mina tankar
och bad henne
om konkret hjälp

Och som vanligt så
var hon inte alls långsint av allt skäll,
inte trött på mitt gnällande
och snorande....

Nej då,
hon ställde upp
och solen skiner plötsligt igen.

Min tålmodiga farmor
står ut med allt detta
utan att ens en sekund
verka trött på mig.

Hmmm kanske det underlättar för henne
att hon är död?????

kram
ingla

It´s a beautiful day - Don´t let it get away

Kommentarer
Postat av: Monica

FARMOR!

2009-08-28 @ 06:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0