U2

Det sista jag gjorde innan jag låste dörren på fredag förmiddag,
var att rota fram två av de fyra vita tvättlappar jag fick av Moniqa häromdagen.
Sedan tog vi våra lätta väskor, med lätt matsäck nedpackad,
och gick med lätta steg mot spårvagnen,
för vidare färd mot
U2 I GÖTEBORG!!!!!!!!!!!!!!

Jo, till slut kom denna dag
och den blev perfekt.

Bussresan ned till Gbg
var precis så händelselös som vi önskade oss.
Sol och jag är otroligt "tillsammansrutinerade"
när det gäller resande så allt bara flyter.

Bussen (ringarums.se) parkerade mycket nära Ullevi
och vi var på plats utanför i en grisblink.
Vi fick vänta i blåsten,
men vad gjorde det??
Det regnade inte
och vi visste vad belöningen skulle bli.....

Trummornas soundcheck verkade vara för evigt
men vem bryr sig?
För plötsligt hör jag Bono
och då inser jag;
Jag har upplevt Micael Jackson :-)
Jag har upplevt Madonna :-(
Nu ska jag få uppleva U2..........

Insläpp vid 18
våra platser i "nosebleedsection"
var helt perfekta.

Klockan 20 körde förbandet igång.
Snowpatrol - mycket bra!!

Vid 21.30 tittade Sol och jag på varandra,
insåg vad vi nu skulle vara med om,
och ja, så skrek vi.
Precis så där som man ska, ehh bör
eller i alla fall gör....
För nu brakade det loss
Satan vad det brakade loss.

Alla vi på Ullevi var skogstokiga,
vi skrek som stollar,
vi viftade med vitt
och vi sjöng
tjena vad vi sjöng.

Och hur galna vi än var
lyckades vi dubblera galenskapen
då bandet drar igång Beautiful day.
Och på den vägen gick det,
från klarhet till klarhet.

Jag grät vid ett par tillfällen,
och jag gråter ju så gärna.
Jag grät när vi sjöng One,
för den är liksom bäst.
Och så grät jag när vi sjöng
Stuck in a moment you can´t get out of.
Den är väldigt cancrig för mig,
den slutar med
It´s just a moment
This time will pass.

Och visst var det himla fuktigt i ögonen både nu och då.
Men jag var såååå lycklig,
så himla lycklig.

Bara tanken på att konserten faktiskt hade ett slut
skulle ha kunnat grumla kvällen.
Men de lyckades på något sätt att leverera,
så jag var faktiskt nöjd.
Nöjd, mätt och belåten.

Jag vet att jag nu försökt beskriva min upplevelse
och det kan bli gråtmilt och jolmigt.
Jag tänker ge mig nu.
Bara en sak till:
Tack tack tack alla ni
som såg till att jag fick uppleva detta.

Jag önskar att jag kan återgälda det någon gång.

It´s a beautiful day
Don´t let it get away

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: ia

Du har just gett det bästa tack man kan få :)

Underbart att det blev så bra! Kram på dig!

/ia

2009-08-02 @ 22:01:48
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0