Fesjyyyld!!

En kombo av västerländsk, österländsk medusin
och envis nässköljning
gör att trots att jag inser att jag är dyngförkyld
så kan jag inte klaga så mycket.

Jag har bara korta stunder då jag är täppt
och det tackar jag ju för.
Febertopparna håller jag i schack mell allsköns knark
och eftersom jag bor i sängen kan jag somna och vakna hur som helst....

Jag sveper brustabletter hit
och bäljar vätska dit.
Jag har varma julklappsmysstrumpor på fötterna
och svettas om pannan.

Hjärnan är då rakt inte alert
men det behöver den ju inte vara heller.
Gamla filmer har en tendens att vara
lite lika sig själva när man ser om dem.
Mycket finurligt!!

Så, nu orkar jag inte mer.
Jag tänker istället kolla om Tom Hanks får ordning i Vatikanen
och hur galant Stellan Skarsgård tar över rutan......

På återhörande...

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Dottern

Love you mum!!

2009-12-29 @ 23:23:16
URL: http://solenan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0