Håller i hatten!!

Tjena, vilken dag!

Har nog pillat på hela paletten av känslor idag.
Glad, ledsen, arg, besviken,
frustrerad, tacksam, ivrig,
förundrad, förvånad, segerviss,
orolig ...

Ja, och så några till....

När jag träffade mina söta arbetskamrater
kändes det inte så himla hoppsan
att inte komma nästa termin,
jag kommer att sakna!!!

Tvekade lite i sista stund att ansöka om tjänstledighet,
men då sa farmor, Gud och Universum ifrån.
Såg till att min mugg i personalrummet blev krossad,
vilket säger ungefär;
Du har inte ens en mugg här - GÅ!!!
Så då gjorde jag det.

Var lite jobbigt att tala om för en del elever
att jag inte dyker upp efter jul.
Givetvis ljög jag friskt om anledningen
men så får det vara.

I och med det så blev det ohållbart
att inte berätta för flera om
mig, N, flytt till Nora osv.....
Många förvånade ögonbryn
och krav på förklaringar.

Så fick jag ÄNTLIGEN chans att
(ännu en gång)
lära mig broderimaskinen
(Tack Anneli och framför allt Cina
som sedan höll mig sällskap)

Väl hemma kom Sonja på besök
och det var givetvis urtrevligt!!!
Detvar alldeles för länge sedan
som vi sågs.

Och knappt hade jag landat i soffan
för att göra ingenting en stund,
förrän Pärlan Nina ringer från Nora.
Hon har tre kontakter till mig
som jag kan försöka terrorisera i Nora
för att få jobb.
Nina är en GOD människa!!

Nu ska jag försöka landa lite
för att sedan packa väskan.
Åker hem till Nora imorgon
och det ska bli skönt.

Hade planerat två dagar av julförberedelser
innan vi far till Helmerssons Jul i Boxholm på lördag.
Men så blir det inte.
Ska göra studiebesök på torsdag.
Och det är ju både kul och bra,
men jag känner mig allt lite sliten.

Men nu är det jullov!!!!!
Jippi!!!!!!!!!!!

Och nästa termin,
jag då jobbar jag.......
någon annanstans!!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

Spännande!! Klart det löser sig. Modig är du! och KLOK!



Största kramen!

2009-12-17 @ 01:59:57
URL: http://www.vildnos.se
Postat av: Monica

Full fart framåt!

2009-12-18 @ 08:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0