Jolm

Trots en mycket lugn start på dagen
har vi fått mycket gjort.
Helt perfekt.

Klappar är inslagna
hemmet är fixat
och trots det däckar vi inte utan ligger här
och diskuterar renoveringar, vindsisoleringar och ett duschrum till.

Imorgon trillar det in massor med barn.
Sol kommer
och C och I kommer ocå.
E kommer senare....

Och det ska bli väldigt härligt
Jag längtar efter min unge
trots att jag träffade henne i helgen.

Men vi njuter även av vår sista barnfria kväll.
Det finns ju faktiskt ingen motsättning i det.

Imorgon bjuder vi N´s föräldrar på grötmiddag.
Ska bli roligt att presentera Sol för dem.
Jag vet att hon kommer bli lika förtjust som jag är.


Jag har det så bra
att det börjar kännas jolmigt.
Ja, att skriva om det alltså.

Hur sjukt är inte det??
Som om det vore bättre
att inte ha det bra
och gnälla.....

Jag har det så orättvist bra
och jag är så glad att jag lever.
Att jag lever här
och att jag gör det nu.

Tack Farmor, Gud och Universum!!

Och tack mina vänner!!

Och tack min familj!!

(Nu höll jag på att skriva;
och tack N.
Men det ska jag ju inte
- han är ju familj!!!!)

kram
ingla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0