Julveckan börjar

Nu är det tidig, tidig måndag.
Har varit vaken ungefär två timmar
och trots att jag vet hur stolligt det är
så njuter jag innerligt.

Runt midnatt hade jag nämligen riktigt ont.
Skitjäklasvinont.
Och nu har jag inte det.
Så då kan jag helt enkelt inte sura över
att jag inte sover.
Det går inte.

Det är som sagt snarare så
att jag njuter av att vara smärtfri.
Dubbla doser av piller kan sitta fint ibland.

Så grunnar jag ju på alla som har ondare.
Som aldrig ens kan medicinera bort,
eller som har ont för att kroppen
sakta men säkert värker sönder....

Pappa kom hem från sjukhuset igår.
Ni vet ju följetongen av höftoperationer
på höftoperationer.....
Nu fixade de i alla fall ena knät.

Jag håller alla tummarna krampaktigt
för att han ska kunna se en förbättring,
en ljusning.
Jag önskar honom smärtfrihet!!

Alltså, nu tidig måndag morgon,
- i lördags firades Helmerssons Jul.
Det var hur trevligt som helst!!!!

Min syster och svåger
bjuder som alltid på eminent mat.
Julbordet var supergott.

Mina syskonbarn Erika och Fredrik
bidrar även de med godsaker;
Erikas tårta var (som alltid) försvinnande god.
Och Fredriks risgrynsgröt,
ja, den var obeskrivlig!!!!!!

Jag satt där med min närmaste familj
och njöt i fulla drag.
Min underbara unge.
Bästa ungen i världen var med och hade trevligt.
Min underbara sambo.
Bästa mannen i världen var med
och smälte in som om han alltid varit med.

Allt detta hos min underbara syster
och lika underbara svåger.
Fy sjutton vad bra jag har det!!!!!

Vi bytte julklappar.
Jag tror att jag fick finast av alla.
Även om Sol försökte påstå att hon nog var nöjdast......

Å andra sidan;
N säger ingenting - han bara flinar.....




Japp, tur att vi inte hade så mycket packning....

Lite trötta tog vi oss hem
med vägen över Norrköping.
Det var inte så tungt att skiljas från Sol
eftersom hon kommer hem till mig på tisdag.

Väl hemma packade vi ur bilen,
sopade lite snö
och försökte packa upp allt.

Sedan var det mycket enkla beslut:
Vissa hoppade i poolen,
vi laddade öppna spisen med en liten del av N´s julklapp,
vi kröp upp i sängen = första parkett,
högg in på ostbrickan
och njöt i fulla drag av vår öppna spis!!!



Ja, jag vet att denna bild inte får några priser,
men med blixt blev det ännu värre!!

Så nu sitter jag här
med N snusande bredvid.

Jul 1 är avklarad och den var underbar.
Måste ju säga att med tanke på att ingenting,
INGENTING,
följer gamla rutiner
så känns det hittills väldigt familjärt.

Vill inte brista ut i smörsång men...
... det känns som vanligt.
Och då menar jag det på bästa möjliga sätt.

Som om det alltid varit så här,
som om det är så här det ska vara.....

Ohhh vad jag har det bra!!!

Idag är jag tacksam för att bilresorna i helgen
gick så bra.
Trots blindstyret i Motala och väglaget.

Jag är tacksam att min omgivning har sin hälsa
(ja, någorlunda i alla fall)

Jag är tacksam för det lugn som inte bara jag känner
utan som jag ser nu dominerar även hos N.
(ledighet från jobb är bra)

Jag är tacksam för hur fint vi tycker
att vi börjar få det hemma.

Och så är jag sanslöst glad över hur ofta
det visar sig att vi tänker lika, N och jag.
Det underlättar...  ;-)

Nu önskar jag innerligt
att mina bästisar på jobbet,
kunde känna detta lugn oxå.
Av hela mitt hjärta,
faktiskt så att jag kan gråta vid bara tanken,
önskar jag dem frid!!!

Att de kan ladda sina batterier,
inte bara för att "klara av" nästa termin
utan kanske än mer,
för att de ska orka säga ifrån,
tillsammans,
högt!!

kram
ingla

Its a beautiful day - Don´t let it get away!!!!!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej Ingla Pingla! :o)

Vad härligt du skriver och vilken positiv livssyn du har! Du sprider värme!

Tänk att du hittat din pusselbit bland myriader av andra bitar, klart att du vill sjunga smörsånger då! ;o)

Ja kan inte heller ta mörkerbilder, jag tror att man måste ha stativ om det ska bli bra....?

Då ses vi kanske innan jul!

Kram till dig!

Kicki

2009-12-21 @ 14:33:48
URL: http://www.minskattkammare.blogspot.com
Postat av: Dottern

LYMI!

2009-12-21 @ 22:58:40
URL: http://solenan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0