Skönt sjukt

Gav mig in på mellandagsrean idag.
Blev inte så himlans imponerad
men jag hade en trevlig dag med Ingrid....

Vi gjorde Nora först
ville visa henne hur fin sta´n är.
Sedan drog vi till Örebro....

Äh, så mycket shopping blev det inte
men jag fick Sols julklapp utbytt i alla fall.
En liten tuggummiautomat
som visade sig trasig.
Nu är den som sagt utbytt
och Gulle-Ingrid tog med den till dottern.

När jag vinkat av Ingrid vid bussen
och satte mig i bilen kände jag den
- förkylningen.

Nu är alla måsten gjorda
och alla omkring mig blivit friska
så nu är det min tur.

Men jag kan inte riktigt klaga...
För det första så har jag proppat mig full
med all "bli bättre grejs" jag har hemma.

För det andra har jag lärt mig
att spola näsan med koksaltlösning.

Och för det...
äh,
och så har jag så lyxigt att
jag har inga krav på mig,
jag blir ompysslad,
sängen är skön,
filmen är bra,
datorn är nära,
och jag har massor att läsa
osv

Ja, så bra har jag det!

Hur har du det??

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0