Härlig Måndag

Idag blir det lyxigt minsann.

Jo, jag ska åka bil till strålningen.
Hallon skjutsar mig
och det går mycket fortare
än när Östgötatrafiken kör mig.
Mycket fortare.

Idag är det strålning nummer 16 av mina 25.
Det ser mycket bra ut på min nedräkning
som är uppmagnetad på kylskåpsdörren.

Och igår var Sols vernissage på Stadsmuséet.
Äckligt te-tjafs, gott smågodis och politikerinvigning.
Utställningen är mycket bra,
ungdomarna har gjort ett eminent jobb.
(090201-090215, så passa på)

Min hosta börjar ge med sig.
I alla fall på dagtid.
Och det är skönt.
Jag längtar mycket ut till mina promenader.
De är än så länge en omöjlighet
på grund av hostan men men
Jag kommer närmare......

Så, nu ska jag ta och skrota runt lite härhemma.
Jag hinner nämligen det för jag
får skjuts till Linköping idag....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0