Jämvikt

Det är bara att erkänna
Jag har undvikit att skriva

Det var nämligen så
att jag på något sätt
lyckades förtränga mitt bråkande revben
i hälsorapporten häromdagen.

Och det är egentligen lite konstigt
För det är nämligen det
som styr hela livet...

Min hosta lyckades att eskalera
under dagen med den trasiga spårvagnen.
Det blev kallt och springit den dagen
och efter det sa revbenet:
Nä nu jäklar....

Och jäklar vad ont det gör.
Och vad tråkigt det är.

Fast egentligen,
kanske det är ett försök från farmor att göra gott.
Hon vet ju att jag tycker om jämvikt
och det är det ju nu.
Det gör lika ont att ligga på vänster sida
(ontit revben)
som höger sida
(strålat bröst).

Och även om det är lite kämpigt att inte kunna ligga och sova
får man ju vara tacksam för jämvikten......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0