Missnöjd

Hmm,
jag är inte så himla kvittrande glad
måste jag erkänna.

Inte nog med att datorn är krasslig
och att jag nu sitter vid dotterns.
(hon lånar hemskt gärna ut sin,
hon är faktiskt inte ens hemma,
så det är ju inte så jättesynd om mig)

När jag då lyckas trassla mig fram
genom omvägar till min e-post,
ja, då är den inte speciellt upplyftande.

Min kontakt jag haft på Försäkringskassan,
som jag trivs väldigt bra med,
har gått ned i arbetstid.

Därför blev bland annat jag bortplockad
och hör nu ihop med någon annan.
Min nya dam är säkert jättebra,
och vi kommer antagligen att trivas tillsammans.

Men jag jublar inte över en förändring
jag absolut inte ville ha.
Hmmm, eller så blir det här utmärkt för mig.
Det är bara det att jag inte alls förstår varför - än.

Mmmm det tål att grunnas på.

Idag har vi o-väder här.
Och då menar jag inte att det
stormar, haglar eller liknande.
Jag menar att det baske mig
inte ens kan kallas för väder
- det vi nu har här.
Alltså o - väder.

Jag längtar till våren!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Som ofrivillig stammis på förskingringskassan beundrar jag dig om FÖRUTSÄTTER att du kommer att trivas med NÅGON där ;-)

2009-02-18 @ 13:06:12
Postat av: ingla

Eller hur; visst är jag 'god o fin'?

Hmm eller så är jag bara naiv och dum......

2009-02-18 @ 13:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0