Nytt påf(h)und

Hallå, vad är det som har hänt.
Har Sveriges allergiska tagit slut??

Ja, det är den enda förklaringen jag kan komma på.
Varför skulle jag annars kunna möta hundar inne i affärer??

Själv är jag ju, som min närmaste omgivning vet,
en icke allergisk hundälskare.
Jag har haft hund till och från sedan jag var fyra år.
Hmm, mest till faktiskt.

Och allergisk slapp jag bli,
även om jag nu sedan typ ett år tillbaka
uppenbarligen är överkänslig för rök och parfym.

Jag har alltså tur.
Framför allt så har jag tur nu för tiden.
För Sverige har uppenbarligen backat 60 år i utvecklingen....

Vårt land kryllar av underbara och kloka hundägare.
Det är uppenbarligen inte de jag filosoferar över nu.

Nej, jag funderar över de som tycker att det är ok
att ta med sig hunden i på affärer,
och jag har faktiskt sett en
försöka få in sin fyrben på restaurang!!!

Oftast är det små hundraser som det handlar om.
Alltså i fysisk storlek.
En liten hundras kan ju bebos av en mycket stor hund ;-)

Men det gör det ju bara svårare för hundallergiker att undvika faran.
Innanför en jacka är hunden svårupptäckt....

Vid en förfrågan har jag faktskt fått svaret att:
"Min hund är för liten och för stöldbegärlig
för att jag ska kunna lämna honom ute"

Japp, så kan det ju absolut vara.
"MEN TA DÅ INTE HUNDEN MED NED PÅ STAN!!!"
"Men var ska jag då ha min lilla hund,
han kan inte vara ensam hemma?"

Hmmm, hur ska jag säga detta
utan att vara otrevlig?, grunnar jag då.
"Ja inte fan vet jag, och inte är det mitt problem heller!!"
(Jag var nog lite otrevlig va?)

Ja, jag undrar allt hur dum man får vara och ändå äga en hund.
Finns det liksom ingen lag som begränsar.....
Och har de själva inga allergiker i sin omgivning???

kram
ingla



      Min hittills sista pärla i hundväg - Theodor Esbjörn Kallifatides

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0