Ö-trafik

Om man använder ett gammalt betygssystem
så känns min förkortning
av Östgötatrafiken ännu mer sann.
Just nu upplever jag det inte som A-trafik i alla fall.

Härom veckan var det ju 40 minuter
utslängd på Linghems station i minus 10 grader.
I onödan!!!!
Men det var ju på väg hem.

Igår brakade planeringen
redan på hållplatsen för spårvagnen på vägen dit...
En spårvagn hade tappat bygeln?!?
Det betyder att den tappade mojängen på taket
som har kontakt med strömmen.
Hur man nu gör det??

I alla fall,
det är ju inte själva olyckshändelsen som är problemet
utan hur vi kunder behandlas
som är det viktiga.

Jag tänker inte tråka ut er med detaljer
men om jag säger så här:
Jag tror inte att det är speciellt många
av Östgötatrafikens samordningscentral
som själva åker buss, tåg eller spårvagn.
För i så fall skulle de lösa problem som uppstår på helt andra sätt.

Mitt i all sörja med kyla, stress och hosta
fick jag något att skratta åt.
Snacka om höna av fjäder..

Medan jag stod vid "uppsamlingsplatsen"
för att om möjligt få åka buss istället för spårvagn
överhörde jag en killes telefonsamtal.

Jag lovar att det inte var med mening
men det var svårt att undgå.
I alla fall så berättade han mycket målande
för personen i telefonen om hur han skulle bli försenad
till sitt möte på arbetsförmedlingen
för att "spårvagnens hela djävla underrede hade ramlat av spårvagnen - en ny alltså"

Från att bygeln trillat av, till att en av stadens nya spårvagnar
faktiskt nästan exploderat var det alltså 200 meter och 30 minuter.

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0