Sista Strålmåndagen

Sista behandlingsmåndagen
har gått i U2´s tecken.
De har varit i mina öron
både på vägen dit
och vägen hem.

De är ett gott sällskap.
Gammalt, tryggt och med lite tryck.
Lyssnar bara på gamla godingar,
inga smäktande toner alls.
Härligt

Solen sken så att jag saknade mina solglasögon.
Och hur kan man lyssna på U2
utan solglasögon?
Bono gav ju till och med ett par till påven.

Förra påven,
inte han som sitter där nu.
Han som varit Hitler Jugend
och tycker att de som förnekar Förintelsen,
kan kanske ha lite rätt i alla fall.

Det blev en konstig mening.
Men hela gubben är ju konstig så.....

Får mig i alla fall att grunna;
tror att mellanstadieklasser har bättre på fötterna
vid en Luciaomröstning,
än Vatikanens tomtar
när de röstar fram påve.

Om någon frågar mig
så röstar jag på Bono.
Han är så söt
att han till och med
skulle klara stjärngossestruten
påven har.

Och så sjunger han bättre.

Och har ofta långt hår.

Och det gillar jag.

Det är snyggt
(Eller hur Emmisen??)

kram
ingla




                                  Herr Bono när det begav sig.....



Tro det eller ej, men bilden nedan hittade jag efter att mitt inlägg var skrivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0