Outbildad

Alltså, jag undrar en sak!!
Varför finns det en miljaaard
böcker om hur vi ska ta hand om våra spädbarn?

Det kan väl vem som helst fatta.
De ska vi föda, hålla rena och hela,
och så klart älska dem sanslösa.
Det är ju inte så svårt.

Då undrar jag mer över de där
konstiga sakerna som vi kallar tonåringar.
De är ju helt obegripliga??!!??
Till dem behövs böcker, kurser och ja,
jag vet inte, kanske omhändertagande...
(av mamman då alltså)

Och det kvittar helt totalt
att jag själv varit tonåring.
Och att jag minns.
Kvittar.
Totalt!!
Hjälper inte ett dugg!

Inte heller hjälper det att jag har världens bästa unge.
Hennes hjärna har ju uppenbarligen smält ihop
till något konstigt som inte har en enda vettig cell i sig - ibland

Nästa person som svarar:
"Jag vet inte" bör ha en rejäl hjälm på sig!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0