Bra karl reder sig själv...

... heter det ju.
Bra, då får de göra det.

Jag däremot är fruntimmer och behöver inte reda mig själv alls.
Jag kan vara smart och be mina vänner om hjälp.
Så det gjorde jag idag.

Sol och jag insåg brutalt att jag definitivt inte platsade
på mammornas tio-i-topp-lista så vi ringde Larsa.
Han kom helt sonika och hämtade Solen i mitt liv,
stoppade i henne mat
och lät henne befinna sig i ett hem
utan knäppa mammor en kväll.

Man kan behöva det ibland.
Allra helst om man heter Sol.

Jag skulle gärna ha följt med om det inte vore för att,
ja då skulle ju jag blivit med.
Och jag är så asocial att mig vill jag inte ha med.
Om du förstår.

Nä, jag blev allt kvar här hemma
med oro i kroppen och treo i glaset.

Hmmm jag börjar förstå nyttan av det där skjortorna
med långa ärmar som knäpps på ryggen........

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0