Festligheter

Fredagen den 13 februari
ska bli min sista behandlingsdag
för eller mot cancer.
Ja det beror ju på hur man ser på det
men jag gissar att du förstår vad jag menar....

Flera har frågat mig om jag inte ska ha fest då.
Det är ju till och med en fredag.
Blir det party??

Nja, det känns väl inte som om jag orkar det.
Inte ens om någon ordnade det till mig.

Och sedan, jag vet inte...
Jag fattar nog inte att det är över
eller så inser jag att min resa inte är över
bara för att jag slutar behandlas.
Och varför fira att man nått Gävle när man skulle till Umeå?

Kan däremot se att det borde nog dyka upp något festligt senare
-när jag orkar antar jag

Men jag ljuger lite.
Det är nämligen så att direkt efter lunch,
fredagen den 13 februari blir det festligheter.
En kort men intensiv fest.
I klassrummet.
Med mina ungar.

Jo, vi ska ha en liten festlighet,
antagligen blir det något uppträdande
och lika antagligen har fröken med sig glass.

Och vi firar på något sätt att vi nu ser
slutet på min bortavaro känns det som.
Och eftersom vi hade Cancerfika
för att lätta lite på trycket inför operationen
så är det väl inte mer än rätt att vi firar nu med.
Eller hur??

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0