Första dagen

Aldrig har ett Nyår
gått mig så otroligt obemärkt förbi.
Jag var mitt i en film
när landets raketer flög över himlen.

Hmm, känns inte som ett avslut,
känns inte som en början.
Jag är liksom ungefär mitt i.
Antagligen är det därför.

Men 2008 slutade med många
sms-hälsningar från vänner,
släkt och elever.
Sms är en trevlig uppfinning...
Jag fick till och med ett litet samtal från USA.

Dottern trillade in på morgonkvisten,
frisk och hel.
Och efter att jag sedan tagit varje sort
av smärtstillande jag äger så sov jag riktigt gott.

2009 börjar med soligt väder utomhus
och Bullerbyn på tvn inomhus.

Mmmm det blir nog bra det här.......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0