Intatuerade läxor

Jag gillar snygga rader.
Jag tycker om när tavlor hänger rakt.
Det ska jämna ut sig, åtminstone på slutet.

Har jag sex muggar och en går sönder,
ja, då är det lika bra att krascha en till.

Symmetriskt gillar jag.
Och kan det nu inte vara symmetriskt
så ska det vara total kaos.
inte något nästan symmetriskt.

Nästan symmetriskt är sådant
som håller mig vaken på nätterna.

Nja, jag kan ha blivit lite bättre med åren.
Det kan möjligtvis vara så att
hysterin har degraderats till en liten noja.
Men uppenbarligen anser Universum, Gud och farmor
att det inte räcker.

Jag har sagt vid ett flertal tillfällen
att denna cancer är skräddarsydd till mig.
Ofta verkar det som om följder och biverkningar
passar ganska bra ihop med vad jag gör
eller bör göra.
Ja, oftast med vad jag bör göra.

I alla fall så tycker jag att jag har beviset för det nu.
Japp, det har jag.
Och jag har det intatuerat!

Efter att all (nästan) tusch rann ut i avloppet igårkväll
kunde jag se de tre små prickarna som folk är så rädda för.
Jo, sköterskorna har till och med en taktik upplagd
för hur man ska framföra till patienter
att dessa tre kan behövas tatueras in.
Käre tid, de syns ju knappt!!

När då all tusch var borta
såg jag mina tre små pluttemärken.
En på höger sida av mig
En på vänster sida av mig
Och en i mitten.

NEJ, nej
det är inte sant??!!
För den sitter inte i mitten av mig!!!!!!!
Den sitter lite, lite till höger.

INTATUERAD -
OCH INTE I MITTEN

Jag känner paniken komma krypande
men sedan ger jag upp.

Håll med om att man måste skratta!!!
Det är väl bara att landa i detta
och leva vidare som en mogen människa.

kram
ingla

Ps
Ska kolla med syster Mari om jag
kan få tatuera in en prick
lika mycket till vänster sista strålningsdagen.

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja har man inte storre saker att oroa sig for....hehehe.

Tittar in ibland men hinner inte lasa allt.

Men jag hor att det gar!

Tanker pa dig!

Monica

2009-01-11 @ 06:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0