Tankens omakt

Ohh
jag önskar
att jag kunde tänka in
ett nytt inlägg på min blogg.

När jag kommer ut från strålningen
är jag alltid på bra humör
och numera stolt som en tupp.
Jag har klarat tre dagar i rad
utan att hosta så att de måste mäta om.....

Och sköterskorna är så trevliga
att man blir glad bara av att se dem.
Så som sagt,
när jag kommer ut från strålningen
skulle jag kunna fixa ett underbart,
glatt och trevligt inlägg till bloggen.

Men i verkliga livet
måste jag ju ta mig till bussen,
som tar mig till tåget,
för att sedan hoppa på spårisen
och sedan gå hem.

Ja, och när jag har gjort det
då minns jag inte ett ord
av vad jag kunde skriva,
och om jag nu mindes det
så orkar jag inte skriva dem i alla fall.

Jag orkar inte ens göra
alla de där måste-sakerna som finns.
Ringa och avboka en läkartid som krockar,
betala räkningarna,
ställa av moppen,
kolla om det kommit något viktigt
i alla tusen fönsterkuvert,
inventera kylskåpet
och ja ni vet....

Nä, jag önskar verkligen att jag kunde tänka in inläggen.
Jag tror de skulle bli väldigt trevliga.....

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Maria

ooooh,va bra det vore - jag röstar för! Alla mina bra inlägg kommer när jag promenerar hundarna eller när jag duschar! Jag vill åxå tänka in inläggen. Och när vi ändå är igång så vill jag tänka mig från en plats till en annan - DET skulle vara bra det! Största kramen!!

2009-01-29 @ 23:34:29
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0