Tortyrmetod

Jag önskar att jag lite lätt kunde säga
att 'ett par sömnlösa nätter skadar inte'.....

Men det är inte för intet
som sömnbrist används som tortyrmetod!

Och den är effektiv,
fasligt effektiv.

Nu har jag aldrig påstått att jag på något sätt trott
att jag skulle kunna motstå någon slags tortyrmetod.
Men om det är en jag är bergssäker skulle fungera på mig
så är det just detta, att inte få sova.
Man blir skogstokig!!!!!!

Och nu har fantasin faktiskt tagit slut.
Vad sjutton ska jag pyssla med om nätterna??

Min senaste drive här med Sagan om Ringen-filmerna
var ok de första omgångerna....
Jag fattar nu både det ena och det andra.
Men det leder ju till nya frågeteckan också.

Hur får Gandalf tillbaka sin stav efter att han smitit från Saruman?
Hur kom Aragorns svärd på plats efter att han föll över klippkanten?
Varför byter Eówyn frisyr så ofta?
(Aragorn är ju redan upptagen ändå!!!)

Idag ska jag baske mig gå in på hälsokostbutiken
och fråga om de har något 'att sova på'.
Ett piller mer eller mindre
i den allmäna konkursen kan ju inte skada.

Fast då måste jag förstås orka
ta mig till affären......

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0