Ljuvligt!

Med en dåres envishet
gör jag mig i ordning
för att fara till Linköping
och strålas.

Ingen där skulle höja ett ögonbryn
om jag "sjukanmälde" mig.
Kanske skulle de tom tycka att det var bra,
det beror väl på om de måste mäta om idag.

Hostar jag innan maskinen är klar
så måste de ju lägga mig tillrätta igen.
Efter mina tatuerade prickar ni vet...

Men jag ska strålas 25 gånger.
Och gör jag det inte idag,
läggs det såklart på en gång
efter det tänkta slutdatumet.

Och jag tror inte att jag klarar det.
Jag orkar inte att min cancerbehandling
inte tar slut fredagen den 13 februari.
Min ork räcker bara precis dit.

Jag opererades den 7/4.
Jag fick min första cellgiftsbehandling 13/6.
Och då räcker bara min ork till 13/2.
Så är det.

Då får man helt enkelt se förbi
feber, hosta och ledsna revben.
Ja, man får faktiskt se förbi
ledsna Ingelor också.

Så måste jag i alla fall
hämta ut ny hostmedicin,
då kan jag ju lika gärna
ta svängen förbi Linköping
och strålas också...

Och tänk vad skönt
att krypa ned under täcket
om ca 4 timmar!!
Mmm det blir ljuvligt

Ja, ljuvligt, sa Bull

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Maria

Kanske sitter du på ljuvliga - NOT - länstrafiken just nu, på väg hem mot den ljuvliga - YES - sängen! Ännu en strålning avklarad, ett steg närmre slutmål. Jag sitter här hemma och hejar på, för det är allt jag kan göra. I mitt nästa liv ska jag minsann se till att bo närmre, för att kunna rycka in med bilkörning o markservice, vid förkylningar, influensor o annat skräp. Å andra sidan - i mitt nästa liv har jag bestämt att då ska alla må bra så att vi kan ägna oss åt att ha kul hela dagarna. Så det så!!

2009-01-27 @ 10:58:28
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0