Äntligen regn

Jo men nu får man ju tycka vad man vill.
Och det gör jag!!
Hela tiden.

Ofta hör man människor säga vid förfrågan om vädret:
Ja, man ´får väl inte klaga!!

Men det får man väl.
Vem har tagit ifrån oss rätten att klaga på vädret???
Allra helst när det är så varmt
att man helt enkelt inte vill vara med.
Inte alls.

Varit så varmat
att jag inte ens orkat blogga och klaga.

Igår fastnade jag vid Filmstadens stora AC-anläggning.
Ohhh vad skönt det var.
Så skönt att jag allvarligt övervägde att INTE
så in och se bion.
Allvarligt.

Men det gjorde jag, såg filmen alltså.
Och det var varmt.
Men som tur var fick jag vara följeslagare ut till toan mitt i filmen
och då kunde jag svalka mig lite.

Men som rubriken antyder:
Idag är det regn!
Underbara regn!!

Detta gör att jag kanske får titta lite på begivenheterna
nere på byn.
Jo det är ju något som kallas Noradagarna nu.
Och jag är ju i Nora.

Det har varit blixtar och dunder,
ösregn och fint sommarregn.
Nu är det faktiskt uppehåll,
undrar om jag kan få med mig flocken ner nu??

Jag hoppas att du har ett bättre väder än vad jag anser att jag haft.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0