Bara 25% semester

Känner att kroppen,
och kanske själen,
sagt ifrån.
- Du är faktiskt 75% sjukskriven,
smattrar ettrigt ut ur ben och rygg.

Och det är ju sant.
Jag har bara liksom glömt det litegrann.

Så idag ska jag försöka att göra ingenting.
(Jo lite har jag planerat,
i smyg liksom.
Vill ju gärna ha någonstans att hänga mina kläder,
de kläder jag lite tyst tvättar idag.)

Igår kom Larsa och Sol på besök!
Sååååå härligt!!

Vi tog en tur ned på Nora
och slurpade i oss Nora-glass.
Den är god!!!
Mycket god!!

Sedan gjorde vi inte så mycket mer än
provade poolen
och åt middag.
Inga krav
bara lugnt umgänge.
Precis vad doktorn skulle ordinerat.

Jag fick läsa informationen Sol fått från Universitetet.
Tänk va!, det var inte så länge sedan
hon spydde i mina händer på Mc Donalds
och nu ska hon börja Universitetet.......

Det verkar vara en mycket intressant utbildning hon valt.
Vet inte riktigt vad det leder till för jobb,
men hur fasiken skulle man kunna ta
alla dessa stora beslut som 17-åring??

Hon pluggar,
hon tycker det är intressant,
hon är lycklig.
Vad mer kan jag begära??

Så,
nu ska jag nog sätta mig och vila lite.
Sedan ska jag fixa mig garderobsutrymme.
Sedan måste jag nog vila lite.
Efter det kan jag kanske hänga in mina kläder.
Och sedan...
..... ja då ska jag nog vila lite......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0