Bra start

Jo, veckan börjar mycket bra.
Jag har träffat min underbara doktor.
Tänk vad glad en doktor kan göra mig.
Hon lyssnar, reflekterar, har åsikter,
vill mig väl och hjälper mig läka.

Om hela läkarkåren var som hon,
skulle vi alla vara friskare.
Istället sliter de ut henne
så hon blir sjuk.
(Hur sjukt är det?)

När jag for hem så hade det slutat regna,
och det tackar vi för...
Sol och jag hann prata ihop oss
innan jag for ned till Resecentrum för att möta BJ.

På vägen hem inhandlades till tacos
(som Sol är så duktig att fixa)
Tacosen är uppäten,
frallor är bakade
och rabarberpajen har slunkit ned.

Nu ska jag bara lyssna klart
på dotterns konstiga  tankar om höstens flytt
(I kväll verkar det största problemet vara
att hon inte har en adventsljusstake)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0