Fullpackat schema

For ned med BJ till resecentrum,
vinkade av BJ.
Tog mig sedan till stan
för att fika med JJ (gammal elev)
Mötte upp med Sol
för att sedan ta oss hem gemensamt.

Ännu en person som vill se hemmet ringde
och vi bokade tid.
Hade faktiskt hunnit hem när Nenne och tjejerna kom,
men han fick bara vända i dörren
eftersom det skulle handlas.
Lyckades förlora mina nycklar.
Hem och fixa mat till 6 personer
och sedan rensa (och frysa in) 15 liter jordgubbar.

Nästa dag startar med matsäcksordnande och frukost till hela menageriet ;-)
Djurparken avverkas i hällande regn,
och då menar jag hällande.
Färdigköpt kinamat räddar humöret på oss under kvällen
och vi stupar alla utmattade i säng
(eller i madrass, soffa eller vad du nu fick för sovplats)

Frukosten serverades vid sommartid,
alltså vid elvasnåret...
Så innan lunchen vid femsnåret
tog vi en runda i Norrköpings centrum
där baddräkt och glass inhandlades.
(Och nya nycklar.)
Flygande Jacob tillreddes simultant med
visning av hemmet för inflyttningsbenägna.

Vi vinkade av våra gäster och fortsatte mot spårvagnen.
Klev av Gula faran hos Hallon
och satte oss vid dukat bord.
Först grillat och sedan glass med jordgubbar,
mycket gott.
Vi fick skjuts hem så vi slapp släpa på gåvan
- tre flyttkartonger.

Väl hemma stupade jag i säng.
Vad Sol gjorde kan jag inte svara för...
Jag sooooov

I morse dök min syster upp,
pigg och alert
Och idag packade vi
och packade
och så packade vi lite till.
Min syster är effektiv som få.

I morgon ska jag försöka göra ingenting
förutom att tvätta och packa väskan
inför Noratrippen på måndag.

Nu ska jag knäppa på tv´n
och se filmer jag redan sett.....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0