Lägenhetsvisning

En liten sväng på staden för att träffa Sonja.
Hon far till Bosnien i morgon
och jag vill se henne innan.
Hennes resa är fyra veckor lång
och på rak arm vet jag inte var jag är då....

Sedan gick liksom dagen ut på att vänta.
Jo, för klockan fem skulle det komma ett par
och titta på mitt lilla radhus.
Och om de vill ha Hjalmar Lundgren 150
så flyttar de gärna in 1 september.

De sa att de skulle ringa i morgon
Det betyder i så fall
att vår flytt går en månad tidigare.
Och det gråter varken Sol eller jag för.

Å eftersom BJ är här har vi talat mycket om flytt,
packning, framtid, möbler, dubbla serviser osv.
Det är ju så bra för vi vet ju bäst,
förstå hur bra det blir då, när vi tänker ut något tillsammans.....

Nu är jag i alla fall på jakt efter kartonger,
vill ju gärna börja packa igår.
Sån e ja....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0